AWARIE I USTERKI TURBOSPRĘŻAREK

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • EMP-TURBO
    Drive
    • 2010
    • 89

    #51
    Zamieszczone przez adaś
    EMP-TURBO,

    A jak w końcu wygląda sprawa naprawy Garrettów? Podobno Garrett nie robi już do swoich sprężarek zestawów naprawczych, więc jak to wygląda. Np. dostajesz pacjenta gdzie do wymiany jest wirnik i ...
    Oczywiście Garrett podobno nie dostarcza części do turbin VNT ,ale nie zmienia to faktu ,że części w VNT to to samo jak przy zwykłych turbosprężarkach ,tak więc nie wiem co to za dziwna polityka .......skoro można użyć części z turbiny zwykłej ........

    Mnie to generalnie mało obchodzi ,używam zamienników ,z których jestem zadowolony i które nie odbiegaja od oryginałów ..........powiem więcej ,często sa lepszej jakośći jeśli chodzi o wykonanie .....

    [ Dodano: Wto 08 Maj, 12 14:08 ]
    Zamieszczone przez octaviars1
    to jak to z tym olejem? Moze miec wplyw na to, ze auto jest troche bardziej mulowate?
    nie sądzę aby olej miał wpływ na to ,że auto jest bardziej mułowate .......to chyba jakas bajka .........

    [ Dodano: Wto 08 Maj, 12 14:16 ]
    Zamieszczone przez natash
    Sporo czytałem na ten temat, jak miałem problem z Turbo. Jak pada wirnik to kiepski zakład wkłada wirnik, np. z mojego turbo które mi już gwizdało, a sprzedałem je na allegro za parę stówek, lepszy warsztat używa podobno części Maletta który dorabia do wszystkiego części (http://www.melett.com/), nieraz wkładają coś z Chin i wtedy za 10k znowu gwizda
    Założenie wirnika z turbosprężaki z turbospręzaki ,która już gwizdała nie jest czymś złym ,pod warunkiem ,że wykona się z nim pewne czynności .Wirnik jest po prostu rozważony i nalezy zrobić korekte wyważenia oraz poddać go odpowiedniej obróbce .
    Części firmy Melett maja bardzo głębokie korzenie własnie w Chinach ,ale reklama dzwignią handlu ......... no i oczywiście jak napisane "made in England" to robione napewno w England ............


    Zamieszczone przez natash
    Ręczne czyszczenie chyba lekko odważyło wirnik, bo zaczęło się gwizdanie, wcześniej był tylko notlauf ,
    ręczne czyszczenie nie rozważy wirnika ,no chyba że będziesz naciskał na niego szczotką drucianą z całej siły .........inną sprawą jest zbicie obudowy żeliwnej ,które niestety w warunkach garażowych może skończyć sie skrzywieniem osi wirnika ,co doprowadzi do jego niewyważenia .........

    [ Dodano: Wto 08 Maj, 12 14:29 ]
    Częste usterki turbosprężarek Garrett jeżdżących w motorach BJB / BKC / BXE .
    Załączone pliki
    www.emp-turbo.pl
    www.facebook.com/emp-turbo

    Komentarz

    • ZymiT
      Drive
      • 2010
      • 58
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #52
      Witam jakie są dobre turbosprężarkę do BKD rok 2008, mam numer 03G253014H czy to jest poprawiona wersja?

      Nie wiem czy dobrze odczytałem numeru zdjęcia oryginalne można obejrzeć na stronie --> www <--
      Skoda Octavia II Laurin & Klement + DSG 2008r. ---> Octavia II 2.0 TDI BKD L&K + DSG by ZymiT

      Komentarz

      • EMP-TURBO
        Drive
        • 2010
        • 89

        #53
        Zamieszczone przez ZymiT
        Witam jakie są dobre turbosprężarkę do BKD rok 2008, mam numer 03G253014H czy to jest poprawiona wersja?

        Nie wiem czy dobrze odczytałem numeru zdjęcia oryginalne można obejrzeć na stronie --> www <--
        nie mam pojęcia czy była to poprawiona wersja , numer ten odpowiada numerowi turbosprężarki Garrett 724930- i w tych motorach tylko takie występowały ........
        www.emp-turbo.pl
        www.facebook.com/emp-turbo

        Komentarz

        • natash
          RS
          • 2011
          • 2599

          #54
          Najgorsze, że do BXE to tylko z Rumunii, podobno jakoś na ok. 150 000.

          Komentarz

          • EMP-TURBO
            Drive
            • 2010
            • 89

            #55
            Zamieszczone przez natash
            Najgorsze, że do BXE to tylko z Rumunii, podobno jakoś na ok. 150 000.
            ale ich zamienniki w KKK ,też nie zachwycały długą żywotnością .......często w dziwny sposób rozrywały się w nich koła kompresora ........
            www.emp-turbo.pl
            www.facebook.com/emp-turbo

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #56
              Ale mimo wszystko BorgWarner sprawia lepsze wrazenie niz Garrett.

              Moja GT17 przypieka się regularnie co 4-5 miesiecy... powoduje to tryby awaryjne... co ciekawe raczej na niskich obrotach niz na wysokich... ale ostatnio wygrzalem sprezarke na A2... i problem jakby ustapił.
              Dlatego mysle czy by nie przesiąść sie na BW...
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • EMP-TURBO
                Drive
                • 2010
                • 89

                #57
                Zamieszczone przez przemik
                Ale mimo wszystko BorgWarner sprawia lepsze wrazenie niz Garrett.
                ogólnie ma napewno lżejszy układ wirujący niż Garrett i z opowiadań ludzi można usłyszec ,że szybciej też budzi się do życia .........
                www.emp-turbo.pl
                www.facebook.com/emp-turbo

                Komentarz

                • richi9
                  Rider
                  • 2011
                  • 427

                  #58
                  To że wcześniej budzi sie do życia to chyba naturalne mniejsza bezwładność wirników gdyż jak kolego piszesz niższa masa...
                  Mnie najbardziej zastanawia fakt iz garrett nie sprzedaje części zamiennych podobno dlatego by pseudo fachowcy nie psuli marki, jednakże nijak sie to mam do zakładów które znają sie na rzeczy...

                  Komentarz

                  • dwaoka
                    Elegance
                    • 2010
                    • 927

                    #59
                    EMP-TURBO, rozumiem, że wyszczerbione metalowe elementy trafiają do silnika, tak?
                    bkc+dsg

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #60
                      dwaoka, skoro jest okopcone, to jest w części gorącej
                      a jak gorącej to leci do wydechu
                      chyba :roll:

                      Komentarz

                      • EMP-TURBO
                        Drive
                        • 2010
                        • 89

                        #61
                        Zamieszczone przez richi9
                        To że wcześniej budzi sie do życia to chyba naturalne mniejsza bezwładność wirników gdyż jak kolego piszesz niższa masa...
                        zgadza się kolego ..........

                        Zamieszczone przez richi9
                        Mnie najbardziej zastanawia fakt iz garrett nie sprzedaje części zamiennych podobno dlatego by pseudo fachowcy nie psuli marki, jednakże nijak sie to mam do zakładów które znają sie na rzeczy...
                        być może zakłady napraw nie radziły sobie z turbinami VNT , a być może taką politykę przyjęła firma Garrett ...........

                        Zamieszczone przez dwaoka
                        EMP-TURBO, rozumiem, że wyszczerbione metalowe elementy trafiają do silnika, tak?
                        w tym wypadku trafiają do wydechu ........
                        www.emp-turbo.pl
                        www.facebook.com/emp-turbo

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #62
                          ... a z wydechu do katalizatora... i tam juz zostają.... :roll:
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            #63
                            Ciąć kata

                            Komentarz

                            • Radoslav
                              Drive
                              • 2011
                              • 61

                              #64
                              Zamieszczone przez EMP-TURBO
                              Zamieszczone przez przemik
                              Ale mimo wszystko BorgWarner sprawia lepsze wrazenie niz Garrett.
                              ogólnie ma napewno lżejszy układ wirujący niż Garrett i z opowiadań ludzi można usłyszec ,że szybciej też budzi się do życia .........
                              Z "jakiegoś" też powodu większość o ile nie wszystkie turbo do mocniejszych TDI (np. 2.0 BRD 170KM) czy też benzyn (1.8T z K04 - 225KM), T(F)SI (2.0 - 200KM) są robione przez KKK BorgWarner a nie Garrtetta
                              POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
                              Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                #65
                                Mogliście wcześniej mówić wsadziłbym sobie takie, a nie Garetta... :diabelski_usmiech

                                Komentarz

                                • Radoslav
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 61

                                  #66
                                  Zamieszczone przez natash
                                  Mogliście wcześniej mówić wsadziłbym sobie takie, a nie Garetta... :diabelski_usmiech
                                  Heheh...do samego turbo musiałbyś jeszcze dołożyć lekko z 1500 zł, do tego program żeby sporo większe turbo odpowiednio "napędzić", nie mówiąc o samej możliwości jej montażu w BXE bez przeróbek mocowań itp itd...a i IC seryjny też by trochę niedomagał
                                  POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
                                  Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

                                  Komentarz

                                  • richi9
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 427

                                    #67
                                    Powrócę do uszkodzeń turbosprężarek , jeżeli chodzi o uszkodzenie wirnika gorącego to sprawa jest prosta części leca do wydechu, ale faktem jest w tej sytuacji że uszkodzeniu podlega również wirnik sprężarki . Oba wirniki sa na jednej osi wiec wychylajaca sie oś z jednej strony powoduje ocieranie drugiego wirnika o obudowe a tu nieszczęście gotowe. Drobne części albo polecą tylko do komory zarysują lub nie gładź cylindra, i pójdą w wydech. większe w ostateczności stopią sie z tłokiem i tak zostanie, a wcześniej moga podrobic mocne graffiti na gładzi...
                                    Do tego może dojśc jeszcze uszkodzenie silnika przez olej który zostanie zassany z obiegu turbiny... Gdy jest jego nieduża ilośc to sie przepali ale większa ilość uniemożliwi samozapłon i spowoduje zderzenie tkloka z tym olejem .Wynik pogięte korby...

                                    Komentarz

                                    • EMP-TURBO
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 89

                                      #68
                                      Zamieszczone przez richi9
                                      Powrócę do uszkodzeń turbosprężarek , jeżeli chodzi o uszkodzenie wirnika gorącego to sprawa jest prosta części leca do wydechu, ale faktem jest w tej sytuacji że uszkodzeniu podlega również wirnik sprężarki . Oba wirniki sa na jednej osi wiec wychylajaca sie oś z jednej strony powoduje ocieranie drugiego wirnika o obudowe a tu nieszczęście gotowe. Drobne części albo polecą tylko do komory zarysują lub nie gładź cylindra, i pójdą w wydech. większe w ostateczności stopią sie z tłokiem i tak zostanie, a wcześniej moga podrobic mocne graffiti na gładzi...
                                      trochę czarny scenariusz , przedsstawiony w najgorszej wersji jakia może być ............... a prawda jest taka ,że niekoniecznie takie uszkodzenie strony gorącej powoduje od razu powstanie luzu na ukłądzie wirującym i ocieranie drugiej strony (kompresora) o obudowę .Często bywa tak ,że wirnik ma uszkodzone łopatki w miarę równo i nie powoduje to tak dużego niewyważenia ,aby turbosprężarka dostawała nadmiernych wibracji . Wirnik wiruje dalej ,turbosprężarka nie ma juz takich parametrów ,bo najbardziej ważnych częsci łopatek już nie ma ,ale w dalszym ciągu chodzi i poza brakiem mocy nic się nie dzieje . Nawet jeśli dojdzie do uszkodzenia kompresora to pamiętajmy ,że układ dolotowy w tych nowyszych autach z racji posiadania intercoolera jest dość długi ,po drodze jest jeszcz wsponiany intercooler i owe opiłki nie mają wcale tak krótkiej i łatwej drogi do przebycia ,aby znaleźć się w komorze spalania ..........
                                      www.emp-turbo.pl
                                      www.facebook.com/emp-turbo

                                      Komentarz

                                      • richi9
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 427

                                        #69
                                        Co do wirnika to samou szkodzenie wirnika to pikuś gorsze jest rozszczelnienie jej smarowania , i utrata stabilnego podparcia wirnika. Gdy wirnik utraci podparcie to nawet gdy będzie on doskonale wyważona to nacisk gazów zrobi swoje. A utrata podparcia może nastapić przez niedostateczne smarowanie, temperatura rośnie a co za tym idzie tarcie...

                                        Komentarz

                                        • EMP-TURBO
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 89

                                          #70
                                          Kolejną turbosprężarką ,z którą są dość częste kłopoty to Garrett 724930- z motorów BKD/AZV 2,0TDI 140KM .

                                          Najczęstszym problemem jest hałaśliwa praca tych turbosprężarek ,która spowodowana jest zazwyczaj dużym rozważeniem wirnika turbosprężarki ,który to po prostu się odkształca z niewiadomo jakich powodów . Te same wirniki jeżdża w turbsprężarkach z motorów AWX/AFV/BPW/BGW/ASZ ,i tam jakoś takich częstych problemów hałaśliwej pracy nie ma . Zastanawia mnie fakt ,czy wyszła jakaś felerna partia tych turbosprężarek ,czy ta dolegliwość powstaje z innych powodów .
                                          www.emp-turbo.pl
                                          www.facebook.com/emp-turbo

                                          Komentarz

                                          • natash
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2599

                                            #71
                                            A w których motorach są najmniej kłopotliwe turboleum, nie koniecznie Skoda...

                                            Komentarz

                                            • przemik
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1610

                                              #72
                                              Zamieszczone przez EMP-TURBO
                                              Te same wirniki jeżdża w turbsprężarkach z motorów AWX/AFV/BPW/BGW/ASZ ,i tam jakoś takich częstych problemów hałaśliwej pracy nie ma . Zastanawia mnie fakt ,czy wyszła jakaś felerna partia tych turbosprężarek
                                              Silnik BKD ma GT17XX wyprodukowanego w Rumuni... to samo silniki BRE,BLB.... najgorsze partie tych Garrettow byly od 2005 do 2007.
                                              AVF/AWX i inne silniki montowane wzdluznie w aucie tym samym mamy inne ulozenie sprezarki w mojej ocenie bardziej naturalne, dodatkowo poniewaz są to starsze motory.. sprezarki są wyprodukowane we Włoszech i we Francji.

                                              Zamieszczone przez natash
                                              A w których motorach są najmniej kłopotliwe turboleum, nie koniecznie Skoda
                                              AFN/AVG/ATJ/AJM - sprezarka VNT15 Garretta... bardzo wytrzymała znosząca niezle tunning.
                                              Bardzo chwalone są sprezarki BorgWarnera z silników BRD/BVA - czego nie mozna juz powiedziec o samym silniku... jest jednak problem ze sporym "lagiem z dołu".
                                              Niezle spisują się rowniez sprezarki BW w silnikach - CAHA/CEGA.
                                              Przemek
                                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                              Komentarz

                                              • roLLo
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1063
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #73
                                                Zapodam coś o O1:

                                                Turbo to GARRET GT 1749V ze zmienną geometrią montowany w silnikach ALH, ASV.

                                                Częste usterki:
                                                - wycieki oleju na zewnątrz w okolicach sztangi podciśnieniowej oraz w najgorszym przypadku do wewnątrz czyli do komory spalania,
                                                - zapiekanie się mechanizmu zmiennej geometrii,
                                                - awarie zaworu sterowania zmienną geometrią,
                                                - charakterystyczny dźwięk przy schodzeniu z obrotów (chrobotanie),
                                                - luz wirnika.

                                                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #74
                                                  Panowie a co z wadami gtb2260vk? Pytam z ciekawości :wink:
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  • EMP-TURBO
                                                    Drive
                                                    • 2010
                                                    • 89

                                                    #75
                                                    Odgrzeję trochę kotleta niestety z braku czasu temat trochę umarł

                                                    Kolejny przypadek to zatarta turbosprężarka z motoru BSS, 2.0 TDI 140KM ,po defekcie pompy oleju (mankament tych silników ) ,od momentu defektu pompy, przejechała kilkaset metrów ,ale niestety niewiele z niej zostało .....totalnie się zatarła .....

                                                    Войдите на Facebook, чтобы общаться с друзьями, родственниками и знакомыми.
                                                    Załączone pliki
                                                    www.emp-turbo.pl
                                                    www.facebook.com/emp-turbo

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...